![AOPA Slovenija Seznam forumov](templates/subSilver/images/logo_phpBB.gif) |
AOPA Slovenija Forum Generalne Avijacije
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Josko007 Administrator foruma
Pridružen/-a: 10.04. 2011, 15:55 Prispevkov: 16 Kraj: KK Krško-Kremen
|
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Josko007 Administrator foruma
Pridružen/-a: 10.04. 2011, 15:55 Prispevkov: 16 Kraj: KK Krško-Kremen
|
Objavljeno: 09 Avg 2011 07:52 Naslov sporočila: |
|
|
Vsi udeleženci sobotnega piknika in posveta v Slovenskih Konjicah ste lahko končno spoznali novo "Agencijo". Kakšna se vam je kaj zdela Meni deluje nekoliko v zraku Aeroklubi se bodo morali združiti zato, da bodo lahko mogoče preživeli s svojo dejavnostjo, kljub temu da so na tem območju že prisotni določeni s 50-letno tradicijo. Letalstvo je že od nekdaj veljalo za drag šport, ki si ga le malokdo lahko privošči, z novimi tarifami pa bo verjetno postalo predrago za 90% sedanjih pilotov Zakaj bi se morali aeroklubi združevati oz. sekcije združevati, da bi lahko preživeli? Zakaj se pa preprosto agencije ne združujejo? A je kje EASA to prepovedala?
Zanima me tudi kaj na Agenciji razumejo pod varnost?
a) urejeni papirji, natančno poznavanje zakonodaje, vsa teorija 100% in odletenih 6 ur in 12 pristankov vsaki 2 leti;
b) povprečno znanje teorije, en kup izkušenj z letenjem, dobro uleten na tipu letala, več kot 50 ur naleta na sezono,...
Visoke tarife… hmm… a bodo opravičile svojo ceno, ali pa se bo nadaljevala saga dosedanje »luft uprave«. Čakanje na odgovor po več kot mesec dni na zastavljeno vprašanje, ne najdejo sogovornika, ali pa ti tako odgovorijo, da še vedno ne razumeš...
Objava v uradnem listu: http://www.uradni-list.si/1/content?id=100266
in še novi cenik: e-uprava.gov.si/e-uprava/pridobiDatoteko.euprava?datoteka_id=59847 _________________ Leteti je lepo =) |
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Josko007 Administrator foruma
Pridružen/-a: 10.04. 2011, 15:55 Prispevkov: 16 Kraj: KK Krško-Kremen
|
Objavljeno: 19 Avg 2011 11:36 Naslov sporočila: |
|
|
Pismo agenciji za civilno letalstvo in ministru za promet:
Citiram: |
Pripombe AOPA Slovenija in slovenskih letalcev na tarifo Jevne agencije za civilno letalstvo!
Javna agencija za civilno letalstvo v nadaljevanju JACL se organizira in vzpostavlja svoj način dela in financiranja, ki naj bi veljal daljše obdobje. To pomeni, da je v odvisnosti od nalog in pristojnosti potrebno korektno in strokovno utemeljeno predvideti tudi vire financiranja. Vse skupaj pa mora temeljiti na načelu, da naj uporabnik plača tisti del dejavnosti, ki je namenjen njemu in je naveden v tretjem odstavku 5.1.1 Pristojnosti in naloge Programa dela in finančnega načrta JACL za leto 2011. Druge naloge, ki so v programu navedene kot strokovne, regulativne in nadzorne vključno s postopki zaradi prekrškov so t. i. splošne in naj se financirajo iz proračuna. Prav tako naj se financirajo iz proračuna mednarodne aktivnosti, ki so v programu navedene v t.5.1.2.
Iz navedenega izhaja, da je planirani delež tarif v skupnih prihodkih neupravičeno visok, saj iz opisa dejavnosti izhaja, da bo dejanski delež urejanja upravnih zadev bistveno manjši od ocene.
V vseh gradivih je področje navigacijskih služb dokaj površno obdelano in obstaja resna bojazen, da bo ob vseh prizadevanjih za celovito ureditev varnosti v letalstvu ostalo zunaj sistema. Zato se zdi določitev deleža t.i. pristojbin iz sredstev Kontrole zračnega prometa d.o.o. vprašljiva.
Natančna določitev deležev financiranja dejavnosti agencije je predpogoj za uspešno delo in razvoj ter za zadovoljstvo uporabnikov, katerim je slednja tudi namenjena. V programu je JACL opredeljena kot » neodvisen organ, ki ureja področje letalske varnosti, varovanja in olajšav v skladu z letalskimi predpisi in drugimi akti, ki veljajo oz. se uporabljajo v Sloveniji«. Dokumenti v zvezi z njenim delom in financiranjem nikjer ne omenjajo, da bi morala zasledovati poslovne cilje iz česar je mogoče sklepati, da naj posluje neprofitno.
.Iz 40. člena Zakona o javnih agencijah smiselno pa tudi iz Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o letalstvu, s katerim je bila ustanovljena Agencija za civilno letalstvo izhaja, da bi morala predlog Tarife spremljati ustrezna obrazložitev. V njej bi morala biti prikazana struktura financiranja podobno kot je bila v obrazložitvi Zakona, s katerim je bila Agencija ustanovljena. Struktura financiranja pa je namenjena pokrivanju stroškov, ki so predmet poslovnega načrta z vsemi postavkami od materialnih stroškov, stroškov dela vse do stroškov naprav in opreme
Dokler ne bo predstavljen ta del, o tarifi sploh ni mogoče razpravljati !
Iz podatkov, ki jih je navajal direktor JACL izhaja, da naj bi se prihodki agencije v letu 2012 povzpeli na okrog 5,5 mio €, kar je celih 2,0 mio več kot je predvideno v programu dela in finančnem načrtu, katerega
je sprejela vlada RS v marcu letos. Ker sta zneska prihodkov iz proračuna in od pristojbin znana in znašata skupaj 2.597.000,00 € je mogoče sklepati, da je preostanek do skupnega prihodka približno 3.000.000,00 € iz naslova tarif. Mimogrede ta znesek ustreza seštevku zneskov, ki so ji izračunali posamezni gospodarski subjekti in jih JACL do sedaj ni pisno zanikal.
Če bodo plače zaposlenih ostale na planiranem nivoju 2.646.500,00 – kar znese pri 67 zaposlenih 3.300,00 € povprečno na zaposlenega na mesec – in ostali stroški na nivoju 940.500,00 €, bi dobiček znašal okrog 2,0 mio €. Dobiček pa v javnih agencijah, ki opravljajo državne funkcije milo rečeno ni primeren.
Če vzamemo za izhodišče zneske navedene v obrazložitvi Zakona in primerljive podatke za nekaj
držav članic v EU vidimo, da so skupni stroški vpisa zrakoplova v register vključno z rezervacijo registrske oznake in začasnim vpisom v register 600,00€, kar je v zgornjem delu primerjanih držav, pa še diferencirano ni glede na velikost in težo zrakoplova in je kar 35 krat več kot je trenutni izdatek.
Zanimiv je tudi podatek o stroških prosilca za izdajo licence ATPL, ki je 140,000 €, ki je skoraj 10 krat večji kot je trenutno stanje. Pred izdajo licence pa je potrebno opraviti še teoretični izpit, ki stane 504,00 € in praktični izpit vključno z IR, TR MPA in test znanja angleškega jezika za vpis nivoja znanja, kar znaša skupaj 1.310,00 € . Torej je skupni izdatek za enega kandidata za ATPL 1.814,00 €. Ta znesek je 18 krat večji od sedanjega in več kot 4 krat večji od najvišjega primerljivega.
Oseba, ki želi postati zasebni pilot in želi leteti z enomotornim letalom v EU in zunaj nje mora za pridobitev licence PPL s potrebnimi ratingi po končanem šolanju pripraviti še 671,00 €, kar je šestkrat več kot sedaj.
Slovenija je znana po visoki razvitosti letalstva glede na število prebivalstva. Večina pilotov od katerih imajo nekateri tudi lastna letala izhaja še iz sistema, ki je veljal v bivši skupni državi in socialistični ureditvi. Vsem je skupna velika ljubezen in zavzetost za dejavnost v letalstvu. Žal bivši sistem delovanja aeroklubov ni bil nadomeščen z nečim novim, kar bi upoštevajoč zasebno lastnino nadgradilo bivši sistem. Še skoraj edina stimulacija za nakup in uporabo letal se sedaj nadomešča s krutim poslovnim pristopom. Lastništvo letala bo že brez letenja postalo tako drago, da se bo marsikdo odpovedal svojemu letalu in se posledično prenehal ukvarjati z letenjem. 460,00 € brez zavarovanja, sklenjene pogodbe o vzdrževanju, hangariranja in še česa je znesek, ki bo odvračal posameznike od letalstva.
Sistem, ki ga uvaja 5. člen je v celoti nesprejemljiv iz naslednjih razlogov:
največ storitev je mogoče zaračunati po opravljenem delu in je avansno plačevanje s tega vidika neprimerno,
tarifa za letni stalni nadzor predvideva določene aktivnosti in je analogno kot v t. 1 avansno plačevanje neprimerno,
reševanje zadev v skrajšanem roku je prepovedano še posebej, če gre za skrajšanje roka ob pogoju dodatnega plačila (JACL ni kemična čistilnica, kjer obleko očistijo ekspresno za doplačilo),
ob predpostavki, da roke za oglede na terenu določa JACL in se jim je uporabnik dolžan prilagoditi, odpoved roka ni mogoča in je zato določilo nepotrebno.
V predlogu se na številnih mestih pojavljata besedi » stalni nadzor ». Če bo ta pojem ostal v Tarifi, ga bo potrebno zelo konkretno opredeliti.
Predlagatelj bi moral utemeljiti, zakaj se v nekaterih primerih pojavlja kategorija popravnega izpita v enakih ali podobnih primerih pa ne. Tudi ni opredeljeno, kaj bi ta stalni nadzor konkretno pomenil in kje so meje tega nadzora. Člani AOPA smo mnenja, da naj se zaračuna samo tisti nadzor, ki je nujno potreben, da se zagotovi varnost letenja oz. samo tisti nadzor, ki je potreben zaradi že obstoječe ogroženosti varnosti letenja, kadar so podani konkretni indici. Ostali nadzor pa ne more iti na račun pilotov oz. lastnikov letal za takšen nadzor mora poskrbeti država oz. pristojne letalske oblasti, ki jim mora biti v intersu, da je letalski promet čimbolj varen ter v skladu z mednarodnimi standardi. Zlasti to velja za tim. Preventivni nadzor.
Na koncu tarife se pojavlja v 32. členu cena za svetovanje, ki se vleče praktično skozi celotno tarifo. Cena same svetovalne storitve ni sporna ( čeprav je vprašanje, kdo jo bo plačal ) sporno in nedopustno pa je vezati svetovanje na obravnavo konkretne zadeve v upravnem postopku.
Logika, ki preveva predlagano tarifo preveč temelji na podjetniški logiki in je zato v popolnem nasprotju z razlogi za ustanovitev agencije, kot so bili navedeni v postopku sprejemanja Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o letalstvu, s katerim je bila uzakonjena ustanovitev Agencije. Namesto, da bi se pogovarjali in razmišljali o tem, kaj in kako bi bilo potrebno izboljšati stanje v slovenskem letalstvu in posledično o potrebnih sredstvih za delo agencije, se ukvarjamo z vprašanjem, kako doseči čim nižje tarife in to po možnosti čim kasneje.
Angleški CAA, na katerega se zelo rado sklicuje vodstvo JACL je svo tarife uvajala postopno skozi obdobje 5 let in še danes posluje v skladu z dobro angleško prakso da namreč javnosti vsako leto predstavi poslovni načrt ter ji da možnost, da ga komentira in predlaga izboljšave.
Agencija je s prevzemom nalog in javnih pooblastil od države stopila v službo vseh subjektov v civilnem letalstvu in je s tega vidika nedopustno podjetniško razmišljanje in špekuliranje o velikih dobičkih na njihov račun. Zato tudi ni sprejemljiva določba v Zakonu o letalstvu, ki izrecno prepoveduje udeležbo uporabnikov v Svetu agencije. V tem smislu bo potrebna takojšnja sprememba zakona.
Člani AOPA imamo tudi pripombe na NAVODILO o preverjanju letalskih kvalifikacij pilotov letal in helikopterjev Št.010-139/2001/1 z dne 27.06.2011;
1. Zamujen rok podaljšanja
Iz navodila je razvidno, da se kandidata, ki je zamudil rok podaljšanja (Obnovitev ratinga), takoj napoti v letalsko šolo, da mu učitelj ponovno določi način usposabljanja.
Tako rigorozna zahteva je prestroga. Mnogi piloti so lahko na delu v tujini kjer normalno letijo pa se ne morejo pravočasno vrniti. Starejši piloti so lahko na zdravljenju itd.. Predlagamo tudi, da se ratinge lahko obnavlja tudi v času do enega leta po pretečenem datumu, podobno kot npr. velja rok za podaljšanje pretečenega vozniškega dovoljenja, ki uvaja razumni rok za takšen primer.
2. Izbira izpraševalca
V kolikor CAA določi izpraševalca, naj ima kandidat možnost zavrnitve predlaganega, tako da v tem primeru CAA določi novega. Kljub temu, da je veliko letalcev, se vsi nekako poznamo med sabo in je predlagana možnost nujna.
Pričakujemo tudi, da se našo organizacijo na nacionalnem nivoju, bolj aktivno vključi v procese sprejemanja novih predpisov tako, kot npr. so naši predstavniki že vključeni v ICAO pa tudi EASA ter druge organizacije , ki participirajo k sprejemanju novih letalskih predpisov in standardov na mednarodni ravni.
Poleg navedenega glede na trenutne težke gospodarske razmere naša organizacija želi, da se v najkrajšem možnem času vsi zainteresirani dejavniki (gospodarski in državni) v Republiki Sloveniji poenotijo glede možnosti in prispevka generalnega letalstva ter zlasti letališke infrastrukture k napredku in rasti gospodarstva, upoštevaje pri tem vse potenciale, ki jih ima generalno letalstvo. Od nove Agencije za civilno letalstvo utemeljeno pričakujemo, da se bolj aktivno in ne birokratsko vključi v ta proces ter v tem smislu na državni ravni sproži razpravo tudi o bolj stimulativni davčni politiki za ta gospodarsko pomembni segment. Propadanje letalske in letališke infrastrukture ni spodbudno ter je z nacionalno gospodarskega vidika škodljivo. V kolikor državni subjekti niso sposobni izdelati resnih poslovnih načrtov za oživitev letališke dejavnosti naj to prepustijo nam, saj so nam na tem področju poznane številne dobre prakse drugod po svetu. V tem smislu in za dosego tega cilja pričakujemo tudi spremembo zakonodaje.
Poleg navedenega je treba še opozoriti na razloge zaradi katerih naj bi bile vse te spremembe potrebne in nujne –osnovni razlog je varnost letenja. Po podatkih, ki so na razpolago v IAOPA, spada Slovenija med države, ki ima glede na število pilotov in letal skoraj najnižjo ševilo incidentov in letalskih nesreč vključno z nesrečami z smrtnim izidom. Razlagi, da bo ustanovitev Agencije za civilno letalstvo RS, imela za posledico bolšo varnost letenja glede na navedeno ni mogoče pritrditi niti o tem za koliko naj bi bila ta varnost boljša ne obstaja nikakršna resna ocena ali analiza. Nesporno pa je, da uvajanje novih pristopov Agencije za civilno letalstvo pomeni v veliki meri nepotrebno birokratizacijo sistema, ki je bil sicer že sedaj v osnovi dober . Utemeljeno člani AOPA pričakujemo, da se bo poslej število nepotrebnih birokratskih postopkov zmanjšalo in od pristojnih pričakujemo odgovor na vprašanje kako in za koliko?
Sicer pa se AOPA SLO pridružuje drugim pripombam in jih v celoti podpira., zato pričakujemo, da nam boste na naše pripombe pisno in argumentirano odgovorili ter jih tudi upoštevali pri sprejemanju zakonskih in podzakonskih aktov, potrebnih za delovanje nove Agencije za civilno letalstvo.
S cenjenim spoštovanjem !
Slovenjske Konjice, 16.08.2011 AOPA SLOVENIJE :
Predsednik: Peter RAVNAK |
Citiram: |
Zanimiv je tudi podatek o stroških prosilca za izdajo licence ATPL, ki je 140,000 €, ki je skoraj 10 krat večji kot je trenutno stanje. Pred izdajo licence pa je potrebno opraviti še teoretični izpit, ki stane 504,00 € in praktični izpit vključno z IR, TR MPA in test znanja angleškega jezika za vpis nivoja znanja, kar znaša skupaj 1.310,00 € . Torej je skupni izdatek za enega kandidata za ATPL 1.814,00 €. Ta znesek je 18 krat večji od sedanjega in več kot 4 krat večji od najvišjega primerljivega. |
trenutno se tudi sam pripravlam na teoretičen del ATPLja a ma kdo kake podatke za tujino koliko pride, kake so baze, v SLO jih je zanimivo menjat na vsake pol leta ![Confused](images/smiles/icon_confused.gif) _________________ Leteti je lepo =) |
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
beno
Pridružen/-a: 10.04. 2011, 20:30 Prispevkov: 2
|
Objavljeno: 06 Sep 2011 08:14 Naslov sporočila: |
|
|
Zanimivo bi se bilo pozanimat, kako te agencije delujejo pri naših sosedih. npr. Avstrija, Italija, Madžarska.
Primerjava števila zaposlenih v agenciji na število pilotov ali število letal bo pri nas zagotovo zelo neugodna. Jaz sem zadnjič na srečanju začetek zamudil, zato ne vem če je bilo o tem kaj govora. |
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Josko007 Administrator foruma
Pridružen/-a: 10.04. 2011, 15:55 Prispevkov: 16 Kraj: KK Krško-Kremen
|
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Josko007 Administrator foruma
Pridružen/-a: 10.04. 2011, 15:55 Prispevkov: 16 Kraj: KK Krško-Kremen
|
Objavljeno: 16 Jan 2012 20:19 Naslov sporočila: |
|
|
Srečanje z novo CAA
Podalšanje SEP(A) predračun 144€ brez letenja lansko leto ob istem času pa 17€ pa še neki centov
Pisanje ATPL izpita 14 x 21,60€ =302,40€ prej 100€ +21 €
Men se zdi da bo kmalu slovensko letalstvo zamrlo ![Sad](images/smiles/icon_sad.gif) _________________ Leteti je lepo =) |
|
Nazaj na vrh |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|